fredag 4 december 2015

Teater på förskolan

Här kommer en kortare uppdatering från förra torsdagen. Då hade vi en teater på förskolan som en sorts avslutning på året, även om verksamheten i förskolan kommer fortsätta hela året ut. Däremot gissar jag att de aktiviteter som finns med tonåringarna (teater, dans...) tar sommarlov. Det firades med att alla avdelningar på förskolan visade upp en teater/dans. Även Tonårsgrupperna som har teater och musik fick visa upp lite av vad de lärt sig. Jag var väldigt imponerad av hur mycket de gick in för den här teatern. Varje barn var utklätt efter de tema som den klassen hade. För barnen på mina avdelningar var det utomjordingar för två- treåringarna och ballerinor eller clowner (beroende om du var en flicka eller pojke) för tre- fyraåringarna. Teatern hölls i en teatersal som låg drygt en halvtimme bort från förskolan med buss och teatern höll på i drygt tre timmar. Här kommer lite bilder från dagen.

Några av sakerna som behövdes för föreställningen, de här sakerna var bara för de två klasserna på småbarnsavdelningen. Tyvärr fick jag bara bilder på sakerna från de yngsta barnen eftersom jag mest hjälpte dem. 




























Här är två youtube länkar till två videor där jag är med som förskolan lagt upp från teatern:
https://www.youtube.com/watch?v=VY6cIAqdGZg
https://www.youtube.com/watch?v=qOHN6Cs3Zkw

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar