onsdag 23 september 2015

Första dagarna på nya jobbet

Så har våren äntligen kommit officiellt till Argentina, då slår vädret självklart om och liknar Svensk höst, med småregn, kyla och blåst. Trodde jag skulle slippa det i år. Mer positivt så har vi flyttat till det boende som vi ska bo på nu under några månade framåt. Vi har även börjat jobba. Det känns lite som att allt kom på en gång, men det är skönt att vara igång. Jag jobbar med barn som är två år på förmiddagen och tre år på eftermiddagen. Jag tycker att det är väldigt roligt att se hur olika det organiseras för barnen i de olika åldersgrupperna, det är även skönt att jobba med såpass små barn med tanke på min begränsning med språket. Tvååringarna lärde mig lite spanska idag, sådana viktiga ord att kunna som ko. Treåringarna verkade också tycka det var väldigt roligt att vara lärare och lära mig olika sätt att säga saker på spanska.

På vägen hem från förskolan lyckades jag självklart gå av bussen alldeles för tidigt. Jag var på rätt gata, det var bara det att den gatan var extremt lång. Jag bestämde mig för att gå den sista biten eftersom jag tänkte att det inte borde vara så långt och tänkte att det kunde vara svårt att se från bussen, drygt en timme senare var jag hemma. Så det blir inte något långt inlägg idag eftersom jag är ganska trött och ska upp tidigt imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar