måndag 21 december 2015

Visumresan dag 3 och 4

Söndagen var vår sista hela dag i Montevideo. Vi började den dagen med att gå till marknaden som vi tänkt gå på dagen innan. Där köpte jag ett köpte jag ett par nya byxor eftersom mina tidigare långa byxor tragiskt gått sönder på förskolan veckan innan (vilket ledde till att jag fick låna en vit kjol med rosa blommor, ett knallrött skärp vilket passade väldigt bra med min orangea tröja, vilket ni inte kommer få något kort på). Efter marknaden tog vi en buss in mot de med centrala delarna av Montevideo, även om man inte kunde se det på antalet personer som fanns där. Gatorna var i stort sätt tomma. Vi gick in i den äldre delen av staden vilket om jag ska vara ärlig jag inte blev så imponerad av. Vi hittade i alla fall ett ställe där vi kunde köpa glass, med tanke på att det var 31 grader varmt gjorde det mig väldigt glad (i ju för sig så gör glass mig alltid glad oberoende av vädret - men det var lite extra behövligt den dagen). Efter det försökte vi hitta en bokaffär som skulle vara en av de bästa i världen. Tyvärr kunde vi inte hitta den som vi bestämde oss för att åka tillbaka hem. Enda problemet var att vi inte riktigt förstår oss på bussarna i staden och de kommer inte i närheten av lika ofta som de gör i Buenos Aires. Det tog 45 minuters väntande innan vi ens kom på en buss. Så efter den pärsen fick vi trösta oss genom att gå ner till stranden igen. Då blev vi snart glada igen och spenderade större delen av eftermiddagen med att njuta av vattnet.


 
  

Den här kvällen lyckades vi till och med att hitta en restaurang, Lo del Tio, det var en väldig liten och mysig restaurang som jag definitivt skulle rekommendera till er om ni någonsin ska åka till Motevideo. Vi tog en sista tur längsmed strandpromenaden innan vi gick hem och packade för morgondagen. 



Måndagen började med ösregn som vi var tvungna att bege oss ut i för att ta ut pengar för att kunna betala för vårt boende (eftersom vi inte insätt att vi inte kunde betala med kort). Efter att vi fixat allt praktiskt hade vi tänkt att gå på en lite promenad för att fotografera, men på grund av regnet skippade vi den idén och stannade inne i stället. Självklart gick elen då och vi var utan wifi i en lång timme. Så jag bestämde mig för att det inte fanns något roligare att göra en att sova, vilket gjorde att jag den här gången faktiskt lyckades hålla mig vaken hela bussturen tillbaka till Colonia del Sacramento och båtturen till Argentina. Det är väldigt roligt att besöka ett nytt land men det är även väldigt skönt att komma hem till Buenos Aires igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar